Seriál Docent na ČT: epizody, herci, recenze a sledování zdarma

Již v neděli 5. února uvidí diváci premiéru třídílný seriálu České televize s názvem Docent. Kvalita by měla být zaručena. Pod režisérskou taktovkou Jiřího Stracha si totiž hlavní role vyšetřovatelů střihli Ivan Trojan a Tereza Ramba. Nutno dodat, že scénář napsala osvědčená dvojice Josef Mareš a Jan Malinda, kteří slavili velký úspěch s Případy 1. oddělení.

PREMIÉRA - HERCI - EPIZODY

seriál Docent Foto: Profimedia

Seriál Docent na ČT: Ivan Trojan a Tereza Ramba

Čím by měl seriál Docent přitáhnout diváky k televizním obrazovkám? Především poněkud nesourodou dvojicí policejních vyšetřovatelů. Jeden je policejní akademik a specialista na psychologické profilování pachatelů, kterého do pražské mordparty přivedou náhodné okolnosti (Ivan Trojan). Druhá potom dosti problematická policejní kapitánka (Tereza Ramba).

Ze začátku se jejich diametrálně odlišné policejní metody míjejí, postupem času do sebe však rozdílné vyšetřovací postupy zapadnou a výsledky se záhy dostavují.

Docent ČT1, premiéra se blíží

Seriál Docent odstartuje v neděli 5. února na programu ČT1 od 20:10 hodin. První díl nese název Lesní vražda. Fanoušci kriminálek by si premiérový případ dvojice Trojan - Ramba rozhodně neměli nechat ujít. "Docent Ivan Trojan je pedant a kapitánka Fousová, pro kontrast, je rozmazlená bordelářka. Je to trochu holka lempl. Kamkoliv přijde, tak v první řadě všechno rozkope, všechny rozstřílí a až pak klade otázky. To se mi hrálo dobře," popisuje svoji postavu herečka Tereza Ramba.

Kde sledovat Seriál Docent? Docent iVysílání zdarma na ČT

Pokud byste náhodou nestihli být u svých televizních obrazovek včas, tak nepropadejte panice. Všechny díly Docenta múžete zpětně zkouknout zdarma v rámci iVysílání České televize.

Seriál Docent herci: Vetchý opět v roli šéfa

Scénář seriálu byl prý šitý na míru Ivanu Trojanovi, který je zde ústřední postavou společně s Terezou Ramba. Tím však výčet skvělých herců zdaleka nekončí. V týmu kriminalistů se totiž objeví například Marek Taclík, Matěj Hádek a v roli jejich šéfa také Ondřej Vetchý.

Ti, kdo poctivě sledovali Případy 1. oddělení, určitě ocenili, jak se Ondřej Vetchý popasoval s postavou majora Kozáka. Právě ten byl alter egem bývalého policejního vyšetřovatele Josefa Mareše. Také v seriálu Docent prý Mareš projektoval do role šéfa sám sebe, ačkoliv se jedná o smyšlený příběh. Volba tedy díky pozitivní zkušenosti opět padla na Vetchého."Těšil jsem se, že budu moct trochu popustit svou fantazii, aniž by se nějaký chytrák ozval, že to tak nebylo," říká autor scénáře Mareš.

Postava Obsazení
Docent Otto Stehlík Ivan Trojan
Policistka Monika Fousová Tereza Ramba
Vedoucí oddělení Šera Ondřej Vetchý
Pan Vondřich Oldřich Navrátil
Kriminalista Marek Taclík
Kriminalista Matěj Hádek

TV seriál Docent, Epizody, kdo zabil Janu Bortlíkovou?

Diváci stráví s Docentem tři nedělní večery. Premiérový díl nese název Lesní vražda. Následovat pak budou epizody Preso s mlíčkem a Rozhodnutí. Minutáž každého dílu se pohybuje od 90 do 94 minut. Společně s Josefem Marešem pracoval na scénáři také Jan Malinda (Případy 1. oddělení, Kriminálka Anděl). "U Docenta mi při psaní pomáhalo Pepovo ujištění, že ač se ten kriminální příběh nestal, reálně by se stát mohl. A že i takoví neobvyklí policisté jako docent Stehlík nebo kriminalistka Fousová by se za určité shody okolností mohli na oddělení vražd potkat," vypráví Malinda.

Seriál Docent trailer

Docent ČSFD, Humor, nadhled a ironie

Jak budou miniseriál Docent diváci hodnotit na ČSFD zatím pochopitelně nevíme, dá se však předpokládat, že procenta budou vysoká. Přispět by k tomu měla i režie Jiřího Stracha, který je právem považován za mistra svého řemesla.

Co si myslí o scénáři, který se mu dostal do ruky? "Jejich scénáře (Mareš, Malinda) poskytují zřetelný návod odkud, kudy a kam, takže jsem měl na jednu stranu poměrně usnadněnou práci. Na druhou ale i komplikovanou. jak do přesných not, které nikde nezní falešně, vnést alespoň trochu sebe, abych jim to přitom sám sebou nepokazil? Nakonec jsem si řekl, že tam zkusím vnést humor, trochu nadhledu a jemné ironie. Aby ta reálná policejní práce, která je mnohdy úřednická a takřka matematicky suchá, dostala drobet šťávy a dobrého koření," vysvětluje známý režisér.

Poslední díl seriálu Docent: vrah je odhalen

Závěrečnou epizodu s názvem Rozhodnutí uvidí diváci v neděli 19. února. Vyšetřování vraždy Jany Bortlíkové již v této fázi nabírá správný směr a Fousová už dokonce zná jméno pachatele. Uvědomuje si, že jí jde o život, přesto v sobě poprvé v životě objevuje klid a racionalitu. Podaří se kriminalistům nebezpečného vraha dopadnout?

Seriál Docent: Recenze

Drtivá většina populace samozřejmě seriál ještě vidět nemohla. Výjimku však mohou tvořit novináři, kterým bývají seriály nabídnuty ke zhlédnutí ještě před televizní premiérou. Jedním z nich byl také filmový publicista Martin Šrajer, jehož recenze Docenta rozhodně neoslavuje.

"Jednoduchá zápletka má příliš mnoho zákrutů. Vyprávění je rozbředlé, nemá spád. Styly herectví jsou nesourodé, postavy nudné, případně extrémě protivné. Malá rozmanitost jednotlivých scén, vizuální šedivost a ospalé tempo, zachované i poté, co se jedna důležitá osoba ocitne v ohrožení života, vyvolávají spíš vzpomínky na detektivky z dob normalizace než nedávných let," píše pro Seznam Zprávy. I zde pochopitelně platí, co člověk, to názor.

Docent seriál: scénář k nové sérii ve fázi dopisování

Již nyní se údajně připravuje další třídílná série Docenta. Aktuálně je ve fázi dopisování scénářů. K samotnému natáčení by pak mělo dojít na podzim tohoto roku. No, tak se nechme překvapit.